مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 10:502023-05-28اقتصادي

توسعه کشت نخود باید با در نظر گرفتن صنایع تبدیلی باشد


رییس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه استان رتبه نخست تولید نخود را در اختیار دارد، گفت: توسعه کشت نخود باید با درنظر گرفتن صنایع تبدیلی باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی چاله چاله صبح یکشنبه در جشنواره ملی نخود که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اهمیت کشت نخود در استان، اظهار کرد: از مجموع 950 هزار هکتار اراضی استان کرمانشاه 730 هزار هکتار آن دیم است که طبیعتاً کار کشاورزی در عرصه دیم بسیار مشکل و حائز اهمیت است.

وی با اشاره به نقش مراکز تحقیقاتی دیم استان کرمانشاه در اقتصادی کردن کشت های دیم، افزود: رقم های نخود دیم عادل و منصور در راستای کشت مکانیزه نخود در استان کرمانشاه تولید و ترویج شده است.

رییس جهاد کشاورزی کرمانشاه با پرداختن به جایگاه نخود استان در کشور، تصریح کرد: نخود کرمانشاه رتبه نخست تولید و سطح زیر کشت کشور را در اختیار دارد و از مزایای کشت نخود می توان به اصلاح الگوی کشت، تناوب زراعی و تثبیت ازت در خاک و… اشاره کرد.

چاله چاله به تشریح برنامه های 2 روزه جشنواره ملی نخود پرداخت و گفت: آموزش آشپزی و شیرینی پزی با نخود در بخش عمومی و برگزاری جشنواره در روستای مراد آباد روانسر به عنوان روز مزرعه و نشست های تخصصی در اتاق بازرگانی و پردیس دانشگاه رازی از جمله برنامه های این جشنواره دو روز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه کشت نخود باید با در نظر گرفتن صنایع تبدیلی باشد

توسعه کشت نخود باید با در نظر گرفتن صنایع تبدیلی باشد