مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 14:402023-05-31سياسي

واکاوی فلسفه علم در پرتو «حکمت خالده»


حکمت خالده پس از انقلاب صنعتی و علمی در اروپا شکل گرفت به دنبال بازگشت به اصول انسانی است.

حکمت خالده مهم ترین نقدها را به جهان مدرن وارد کرده و طبق نظریه شناخت افلاطون که بخشی از حکمت خالده را تشکیل می دهد و تمام ادیان نیز آن را تأیید می کنند، - انسان به صورت بالقوه استعداد شناخت عالم را دارد و این دانش پیش از تولد در درون انسان نهادینه شده و پس از تولد آن علوم و آموزه ها را به یاد می آورد.

در یکی دیگر از سلسله نشست های فصل سخن در روز گذشته (9 خردادماه) کتاب فلسفه علم در پرتو حکمت خالده با حضور نویسندگان این اثر، محمود بینای مطلق و علی رضا کریمی زیارانی و همچنین علیرضا فرهنگ، مدرس خانه حکمت اصفهان در کتاب فروشی اردیبهشت جهاد دانشگاهی موردبررسی و گفتگو قرار گرفت.

در ابتدای این نشست علیرضا فرهنگ، مدرس خانه حکمت اصفهان اظهار کرد: نویسندگان کتاب فلسفه علم در پرتو حکمت خالده آقایان محمود بینای مطلق و علیرضا کریمی زیارانی هستند.

دکتر محمود بینای مطلق، پس از تکمیل تحصیلات عالیه با تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان در سال 1356، به این مرکز علمی آموزشی دعوت شد و به ایران بازگشت.

او علاوه بر تدریس ریاضیات، تاریخ علم و فلسفه علم را نیز تدریس کرد و در واقع این کتاب ماحصل کلاس های تاریخ و فلسفه علم ایشان است؛ آقای دکتر کریمی نیز استاد دانشگاه ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی فلسفه علم در پرتو «حکمت خالده»

واکاوی فلسفه علم در پرتو «حکمت خالده»