مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 18:452023-06-14فرهنگي

انگیزه بخشی زبان فارسی در خارج کشور نیاز به تعامل دستگاه ها دارد


معاون فرهنگی کانون پرورش فکری گفت: زبان فارسی در سایر کشورها به خاطر حضور شخصیت های آن بسیار جذاب است اما موضوع انگیزه بخشی زبان فارسی در خارج از ایران نیاز به تعامل بیشتری دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نشست هم اندیشی مشترک میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون زبان ایران، فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی در مورد آموزش، توسعه و ترویج زبان و ادبیات فارسی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مهدی ذوالفقاری رییس کانون زبان ایران با اشاره به نشستی که با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده بود، دغدغه مشترک میان کانون پرورش فکری، کانون زبان ایران، فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی را آموزش، توسعه و ترویج زبان و ادبیات فارسی در داخل و خارج از کشور دانست و گفت: این دغدغه به یکی از اولویت های اصلی کانون زبان ایران تبدیل شده است و باتوجه به این که پیش تر در کانون زبان، سابقه ای از آموزش زبان فارسی وجود دارد، می توان مسیر قبل را ادامه داد یا طرحی نو در انداخت.

وی در ادامه، همدلی و هم زبانیِ به وجود آمده در آن جلسه را زمینه ساز نشست کنونی دانست تا بتوان با بررسی دقیق تر مسائل، رسالت ها و اهداف طرحی مشترک ایجاد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگیزه بخشی زبان فارسی در خارج کشور نیاز به تعامل دستگاه ها دارد

انگیزه بخشی زبان فارسی در خارج کشور نیاز به تعامل دستگاه ها دارد