مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 08:002023-06-03اقتصادي

فاجعه تغییر کاربری 200 هزار هکتار مزرعه در مازندران


رییس فراکسیون امنیت غذایی مجلس و نماینده مردم ساری و میاندرود گفت: از 600 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان 200 هزار هکتار طی سال ها تغییر کاربری داده شد که فاجعه است.

- منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که مازندران در تولید محصولات کشاورزی رتبه اول کشوری دارد، اما مردم دچار مشکلات اقتصادی هستند، گفت: دانش بنیان شدن کشاورزی باعث بهره وری بیشتر محصولات و هزینه تولید کاهش پیدا می کند.

زارعی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در راستای مردمی کردن اقتصاد در بخش های ویژه ای مثل کشاورزی است، گفت: در مازندران اصلی مازندران کشاورزی و محصولاتی مثل برنج، مرکبات، آبزیان و مرغ از برندهای این استان است.

نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از حدود تولید 2 میلیون 200 هزار تن برنج در کشور یک میلیون تن در مازندران تولید می شود افزود: سه و نیم میلیون تن مرکبات، 12 درصد مرغ کشور، 25 درصد محصولات شیلاتی در مازندران تولید می شود.

ضرورت دانش بنیان شدن کشاورزی زارعی با بیان اینکه مازندران در تولید محصولات کشاورزی رتبه اول کشوری دارد، اما مردم دچار مشکلات اقتصادی هستند، گفت: دانش بنیان شدن کشاورزی باعث بهره وری بیشتر محصولات و هزینه تولید کاهش پیدا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاجعه تغییر کاربری 200 هزار هکتار مزرعه در مازندران

فاجعه تغییر کاربری 200 هزار هکتار مزرعه در مازندران