مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 09:252023-06-20سياسي

جشن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا(س) در مکه


همزمان با فرارسیدن اول ماه ذی الحجه سالروز ازدواج امیر مومنان و فاطمه زهرا ، آیین های جشن و سرور در هتل های محل اقامت زایران ایرانی در مکه مکرمه برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر جمع زائران کاروان های ایرانی به حاضران توصیه کرد که روش زندگی امام علی و حضرت زهرا را الگو قراردهند.

وی از زوج ها خواست که در زندگی گذشت داشته باشند و کم و کاستی های را مهم نشمرده و با هم تلاش کنند که زندگی شیرینی را برای خود و فرزندانشان رقم بزنند.

سخنران بعثه درمکه همچنین توجه به فرزند آوری و آثار آن را یادآور شد و بر ضرورت تسهیل در امر ازدواج جوانان تاکید کرد.

بر پایه این گزارش ، درآیین هایی که به همین مناسبت برگزار شد مداحان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت ضمن مولودی خوانی ، اشعاری را در مدح حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) و به مناسبت سالروز ازدواج این دو معصوم بزرگوار خواندند که با استقبال زائران همراه بود.

برگزاری مسابقه از سوی خادمان فرهنگی کاروان ها و اهدای جوایز و هدایا به زوج هایی که نام آنها علی و زهرا بود ، از جمله برنامه هایی بود که در جشن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه ( س) برگزار شد.

بر پایه این گزارش ، همچنین به مناسبت اول ماه ذی الحجه در عربستان ، شماری از زائران براساس یک سنت معنوی دیرینه ، این روز را روزه گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا(س) در مکه

جشن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا(س) در مکه