مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 14:302023-06-20اجتماعي

کاوش های باستان شناسی و مرمت مسجد تاریخی تسوج ادامه می یابد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی بر لزوم اجرای عملیات کاوش های باستان شناسی در محوطه مسجد تاریخی تسوج تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احمد حمزه زاده ظهر سه شنبه در بازدید از چند اثر تاریخی شهر تسوج بر احیای المان های شهرهای اسلامی، یعنی چهار مؤلفه ی: بازار، حمام، مسجد و میدان تاکید کرد و گفت: خوشبختانه این چهار اثر تاریخی به عنوان مؤلفه های اصلی یک شهر اسلامی، تاریخی در شهر تسوج و در جوار هم وجود دارند و از این رو سازمان میراث فرهنگی بر احیای این آثار همت گمارده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در بازدید از روند اجرایی عملیات مرمت مسجد جامع شهر گفت: در فاز اول، عملیات استحکام بخشی دیواره ها و گنبدهای مسجد بر اساس طرح مطالعاتی انجام شده از سوی دانشگاه هنر اسلامی تبریز هم اکنون در حال انجام است و در فاز دوم، عملیات مرمت و احیا و بازسازی بنا نیز به زودی شروع خواهد شد.

حمزه زاده با اشاره به قدمت بیش از 1300 ساله مسجد تاریخی تسوج گفت: این مسجد که از آن به عنوان یکی از قدیمی ترین مساجد جهان اسلام، ایران و آذربایجان یاد می شود در ادوار مختلف در اثر زلزله های مخرب، دچار خسارت شده اما دوباره احیا و بازسازی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاوش های باستان شناسی و مرمت مسجد تاریخی تسوج ادامه می یابد

کاوش های باستان شناسی و مرمت مسجد تاریخی تسوج ادامه می یابد