مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 23:252023-06-04بين الملل

معنای خروج امارات از مدارِ واشنگتن/ دل خوریِ عادی یا تحولی جدی؟


خروج امارات از ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس شاید در نگاه نخست امری غیرمنتظره باشد، اما با نظرداشتِ زمینه های این اقدام، حقایق دیگری در معرض دید قرار می گیرد.

- خبرگزاری مهر ، گروه بین الملل: در تازه ترین تحولات پرشتابِ ماه ها و هفته های اخیر در فضای منطقه که احتمالاً برای بسیاری از ناظران و کارشناسان منطقه غیرمنتظره بود، امارات رسماً اعلام کرد از ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس خارج شده است؛ به فاصله کمتر از 24 ساعت، خبر دیگری شگفتی خبر اول را باز هم بیشتر کرد و البته فهم آن را احتمالاً آسان تر.

خبر دوم اینکه ایران، عربستان، امارات و عمان، نیروی دریایی مشترک تشکیل می دهند.

با نظر به تصور و تصویر عمومی از مناسبات بین کشورهای حوزه خلیج فارس با آمریکا و شناخت عمومی ما از منطقه، احتمالاً اعلام خروج امارات از ائتلاف دریایی آمریکا خبری غیرمنتظره بود، اما از آنجایی که این خبر هم مثل تمام پدیده های عالم نمی تواند بدون پیش زمینه باشد، برای فهم بهتر آن باید به زمینه های رخداد آن توجه کرد.

دلخوری امارات از آمریکا و آغاز ماجرا وزارت خارجه دولت امارات چهارشبنه گذشته اعلام کرد که پس از ارزیابی های روابط امنیتی، 2 ماه پیش از ائتلاف دریایی خاورمیانه به رهبری آمریکا، خارج شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معنای خروج امارات از مدارِ واشنگتن/ دل خوریِ عادی یا تحولی جدی؟

معنای خروج امارات از مدارِ واشنگتن/ دل خوریِ عادی یا تحولی جدی؟