مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 17:152023-06-19اقتصادي

پیش بینی افزایش باران های پاییزه و زمستانه در ایران


سرپرست معاونت توسعه پیش بینی مدیریت مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور ضمن تاکید بر افزایش دما و تغییرات اقلیمی به تغییرات جریانات جوی اشاره کرد و از افزایش بارندگی ها طی پاییز و زمستان در نقاط مختلف کشور خبر داد.

- سرپرست معاونت توسعه پیش بینی مدیریت مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور ضمن تاکید بر افزایش دما و تغییرات اقلیمی به تغییرات جریانات جوی اشاره کرد و از افزایش بارندگی ها طی پاییز و زمستان در نقاط مختلف کشور خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بهزاد لایقی در نشست تخصصی تغییر اقلیم از دیدگاه هواشناسی با تمرکز بر خشکسالی، سیلاب و توفان های گردوغبار اظهارکرد: اقیانوس ها نقش تعدیل کننده شرایط جوی را در زمین دارند و انرژی را که از سیستم خورشیدی به زمین منتقل می شود را تعدیل می کنندو.

علاوه بر سیستم های جوی، جریان های اقیانوسی هم نقش مهمی بر زمین دارند.

وی افزود: از زمان انقلاب صنعتی افزایش دی اکسید کربن همچنین روند افزایش دمایی در سطح زمین رخ داده است و این روند ادامه نیز خواهد داشت.

70 درصد سطح زمین را آب ها پوشانده است و بخش عمده دریافت کننده انرژی خورشیدی هستند.

50 درصد انتقال انرژی خورشیدی از طریق اقیانوس ها اتفاق می افتد، هر چند که ایران به طور مستقیم این انرژی خورشیدی را دریافت می کند اما برخی از کشورها توسط اقیانوس ها آن را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی افزایش باران های پاییزه و زمستانه در ایران

پیش بینی افزایش باران های پاییزه و زمستانه در ایران