مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 19:002023-06-10بين الملل

چهار پاسخ به یک پرسش؛ دارایی دیجیتال جایگزین دلار می شود؟


دارایی های رمزنگاری شده در سال های اخیر توسعه قابل توجهی یافته اند تا جایی که برخی از ارزهای دیجیتال به عنوان مجرایی قابل اتکا برای دلارزدایی یاد می کنند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- یکی از ویژگی های شرایط تحریمی که از سوی کاخ سفید بر جمهوری اسلامی ایران برای اعمال فشار حداکثری تحمیل شده، دشواری های دسترسی به دلار است که مبادلات تجاری کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

در ماه های گذشته اخبار و شایعات مختلفی هم درباره تلاش های دیپلماتیک واشنگتن برای تنگ تر کردن حلقه دلاری پیرامون ایران منتشر شده تا تبادلات بازرگانی و اقتصادی ایران بیش از پیش ضربه پذیر شود.

در سوی مقابل، گسترش روابط با همسایگان و تمرکز بر محورهای شرقی در روابط خارجی راهکاری بوده که جمهوری اسلامی به طور ویژه در دولت سیزدهم برای رهایی از تهاجم دلاری غربی ها به کار بسته است؛ راهکاری که با توجه به اراده ای که نزد بسیاری از قدرت های نوظهور جهانی (مانند اعضای گروه بریکس) برای به چالش کشیدن هژمونی دلار شکل گرفته، شانس بیشتری برای موفقیت پیش رو می بیند.

در این میان و در بین ابزارهای عبور از سیطره دلار، نگاه بسیاری به دارایی های رمزنگاری شده یا به عبارتی رمزارزها دوخته شده که می توانند عصای دست دلارزدایی باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهار پاسخ به یک پرسش؛ دارایی دیجیتال جایگزین دلار می شود؟

چهار پاسخ به یک پرسش؛ دارایی دیجیتال جایگزین دلار می شود؟