مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 12:202023-05-29سياسي

توسعه کشت نخود دیم به عنوان محصولی کم آب بَر


اولین همایش ملی علمی نخود با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، دانشجویان و صاحب نظران بخش کشاورزی، امروز(هشتم خرداد) در دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.

- ایسنا/کرمانشاه اولین همایش ملی علمی نخود با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، دانشجویان و صاحب نظران بخش کشاورزی، امروز(هشتم خرداد) در دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.

دکتر مظفر روستایی رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در این همایش به تغییرات اقلیمی و شرایط کم آبی که ایران با آن مواجه است اشاره کرد و گفت: از آنجایی که کشور ما در یک منطقه خشک قرار گرفته، باید به سمت کشت محصولات دیم و با نیاز آبی کم پیش برویم.

وی نخود را یکی از مهمترین محصولاتی دانست که با نیاز آبی کم تولید می شود و عنوان کرد: 86 درصد نخود تولیدی کشور مربوط به استان های کرمانشاه، کردستان، لرستان و آذربایجان های شرقی و غربی است و چنانچه این استان ها تمرکز بیشتری بر تولید این محصول داشته باشند، می توانیم به سمت صادراتی شدن هرچه بیشتر این محصول پیش برویم.

رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور از مهمترین چالش های پیش روی تولید نخود در ایران هم یاد کرد و خواستار توجه به فرآوری این محصول و ایجاد صنایع تبدیلی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه کشت نخود دیم به عنوان محصولی کم آب بَر

توسعه کشت نخود دیم به عنوان محصولی کم آب بَر