مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ساعت 16:252023-06-01پزشكي

از عفونت ریوی تا سرطان؛ عوارض مصرف دخانیات


مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت خوزستان گفت: در افراد مبتلا به آسم سیگار کشیدن یا مواجهه با دود سیگار منجر به بروز حمله آسم و تشدید بیماری می شود و افراد سیگاری 12 تا 13 برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری ممکن است بر اثر بیماری انسدادی مزمن ریه فوت کنند.

- ایسنا/خوزستان مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت خوزستان گفت: در افراد مبتلا به آسم سیگار کشیدن یا مواجهه با دود سیگار منجر به بروز حمله آسم و تشدید بیماری می شود و افراد سیگاری 12 تا 13 برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری ممکن است بر اثر بیماری انسدادی مزمن ریه فوت کنند.

دکتر رضا دواساز ایرانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به 10 خردادماه روز جهانی مبارزه با دخانیات، در خصوص عوارض ناشی از مصرف آن اظهار کرد: بر اساس آیین نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، فرآورده های دخانی شامل کلیه مواد واجد توتون و تنباکو و مشتقات آن به جز داروهای مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که رایج ترین شکل مصرف محصولات تنباکو به صورت کشیدنی (تدخینی) است.

وی افزود: محصولات و فرآورده های دخانی به سه دسته کلی قابل طبقه بندی هستند؛ فرآورده های تنباکوی کشیدنی مثل سیگار، قلیان، پیپ، سیگار برگ، فرآورده های تنباکوی غیر کشیدنی مانند ناس، تنباکوی بدون د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از عفونت ریوی تا سرطان؛ عوارض مصرف دخانیات

از عفونت ریوی تا سرطان؛ عوارض مصرف دخانیات