مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 09:252023-06-18اقتصادي

ظرفیت بالای کرمانشاه در تولید محصولات باغی


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت بالای استان در تولید محصولات باغی، گفت: در این استان همه محصولات باغی از محصولی مثل خرما گرفته که خاص مناطق گرمسیری است، - ایسنا/کرمانشاه مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت بالای استان در تولید محصولات باغی، گفت: در این استان همه محصولات باغی از محصولی مثل خرما گرفته که خاص مناطق گرمسیری است، تا انگور و سیب که مختص مناطق سردسیر است، تولید می شود.

رحمان فیض قربانی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه استان کرمانشاه 44 هزار هکتار باغ دارد، گفت: حدود 40 هزار هکتار از باغات استان کرمانشاه بارور است و مابقی نهال بوده و هنوز به مرحله باروری نرسیده اند.

وی با اشاره به ظرفیت های خوب استان کرمانشاه در حوزه باغبانی، گفت: در استان کرمانشاه همه محصولات باغی از محصولی مثل خرما گرفته که خاص مناطق گرمسیری است، تا انگور و سیب که مختص مناطق سردسیر است، تولید می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین سطح باغات استان کرمانشاه به انگور اختصاص دارد، گفت: در استان 10 هزار هکتار تاکستان داریم.

فیض قربانی ادامه داد: گردو، بادام و سیب به ترتیب دومین، سومین و چهارمین رتبه را از نظر سطح در بین باغات استان کرمانشاه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت بالای کرمانشاه در تولید محصولات باغی

ظرفیت بالای کرمانشاه در تولید محصولات باغی