مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ساعت 15:452023-06-01بين الملل

مسکو: بریکس می تواند مرکز ثقل در جهان چند قطبی باشد


معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه کشورهای تحریم کننده روسیه در گروه بریکس جایی نخواهند داشت، گفت که بریکس می تواند مرکز ثقل در جهان چند قطبی باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، سرگیی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد که کشورهایی که به تحریم های اعمال شده علیه روسیه پیوستند، نباید در بین اعضای جدید گروه بریکس قرار گیرند.

ریابکوف در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نشست وزرای خارجه بریکس که امروز در آفریقای جنوبی برگزار می شود بسیار مهم است و ارزش افزوده برای کار کشورهای این گروه محسوب می شود.

وی اخبار منتشر شده از سوی رسانه های غربی مبنی بر وجود تمایل و قصد برای انتقال محل برگزاری اجلاس بریکس از آفریقای جنوبی به چین را جعلی توصیف کرد و گفت: به احتمال زیاد، این تلاشی است برای پیچیده کردن کار عادی هماهنگی بریکس و تحمیل نوعی دستور کار نادرست است.

معاون وزیر روسیه تاکید کرد: کشورهای بریکس در حال حرکت به جلو هستند و قدرت و اهمیت خود را ثابت کردند.

چه بسا این گروه، مرکز ثقل در جهان چند قطبی باشد.

ریایکوف همچنین گفت که سرگیی لاوروف، وزیر امور خارجه کشورش در حاشیه نشست امروز شورای وزیران امور خارجه کشورهای بریکس در نظر دارد با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود دیدار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکو: بریکس می تواند مرکز ثقل در جهان چند قطبی باشد

مسکو: بریکس می تواند مرکز ثقل در جهان چند قطبی باشد