مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 11:052023-06-15ورزشي

بلاتکلیفی ورزشکاران یک رشته بین دو فدراسیون/سرگردانی اسکی کوهستان


درحالی که مدتها از تفاهم نامه واگذاری مسابقات رشته اسکی کوهستان به فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی و کسب عضویت در فدراسیون جهانی می گذرد اما همچنان ورزشکاران این رشته بلاتکلیف هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اسکی تورینگ یا اسکی کوهستان رشته ترکیبی است از سه رشته اسکی آلپاین یا اسنوبرد، اسکی صحرانوردی و صعود همراه با اسکی است که در پیست ها و محیط های مناسب که برف کافی جهت اسکی آلپاین یا اسنوبرد را دارد انجام می شود.

رشته ای که علیرغم رشد مقطعی در زمانی نسبتا کوتاه حالا در بلاتکلیفی عجیبی به سر می برد و ظاهرا توجه هیچ مسئولی در وزارت ورزش را هم به خود جلب نکرده است.

این رشته برای اولین بار از سال 2020 در المپیک زمستانی جوانان لوزان سوییس قرار گرفت و در سال 2026 برای نخستین بار در المپیک زمستانی بزرگسالان برگزار می شود، شاید همین دلیل و بهانه محکمی باشد برای پایان بی توجهی ها به ورزشکاران بلاتکلیف و محق این رشته که رویای المپیکی شدن را از سالها پیش در سر دارند.

رشته اسکی تورینگ در ایران قدمت چندین ساله دارد ، مدتها زیر مجموعه فدراسیون کوهنوردی بود که البته نتایج چشم گیری در مسابقات برون مرزی نداشت اما پس از آشنایی ملی پوشان فدراسیون اسکی با این رشته تمامی سکوها به ورزشکاران فدراسیون اسکی تعلق گرفته و حتی نتایج قابل قبولی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلاتکلیفی ورزشکاران یک رشته بین دو فدراسیون/سرگردانی اسکی کوهستان

بلاتکلیفی ورزشکاران یک رشته بین دو فدراسیون/سرگردانی اسکی کوهستان