مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 12:052023-06-14سياسي

دحوالارض روز گسترش رحمت الهی است


عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه دحوالارض روز انتشار و گسترش رحمت الهی است، گفت: می طلبد مسلمانان در این روز برای دفع توطئه های دشمنان، - ایسنا/لرستان عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه دحوالارض روز انتشار و گسترش رحمت الهی است، گفت: می طلبد مسلمانان در این روز برای دفع توطئه های دشمنان، نصرت اسلام و در حق همدیگر دعا کنند.

حجت الاسلام حسین فلاحی اصل در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه 25 ذی القعده با عنوان روز دحوالارض نامیده شده است، اظهار کرد: از زمره آیات قرآن کریم آیه 30 سوره نازعات وَ الْأَرْضَ بَعْدَ ذلِکَ دَحاها مشهور به آیه دحوالارض بوده که بیان کننده شگفتی های قرآن کریم از لحاظ علمی است.

وی با بیان اینکه صورت های متعددی از کره زمین در قرآن کریم ترسیم شده و در برخی آیات با عنوان گهواره بودن زمین یا بساط و فرش قرار دادن زمین سخن به میان آمده است، اضافه کرد: علم امروز بشری به این نکته اذعان دارد که با وجود کروی بودن کره زمین، انسان بر روی آن احساس آرامش دارد و حرکات آن را احساس نمی کند و این در حقیقت گویای قدرت خداوند متعال است.

فلاحی اصل با بیان اینکه یکی از معانی کلمه دحو به معنای بسط دادن و گسترش دادن است، گفت: در معنای دیگر آن می توان گفت که کلمه دحو مهیا کردن امکانات و منابع لازم برای حفظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دحوالارض روز گسترش رحمت الهی است

دحوالارض روز گسترش رحمت الهی است