مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 18:352023-05-31پزشكي

نشانه های حمله قلبی را بشناسید


متخصص قلب و عروق با اشاره به درد در دست چپ، گفت:معمولا دردی که در دست چپ و پشت قفسه سینه اتفاق می افتد همراه با علائم دیگری مانند تهوع، استفراغ، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مجید ملکی، متخصص قلب و عروق و عضو فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به درد در ناحیه دست چپ و احتمال بروز بیماری قلبی، بیان داشت: درد در دست چپ علل مختلفی دارد و به تنهایی نشانه بیماری قلبی نیست.

وی ادامه داد: تمام عوارضی که ناشی از اختلالات عضلانی، استخوانی و مهره های گردن است ممکن است درد در دست چپ ایجاد کند.

این متخصص قلب و عروق خاطرنشان کرد: معمولا دردی که در دست چپ و پشت قفسه سینه اتفاق می افتد همراه با علائم دیگری مانند تهوع، استفراغ، سرگیجه، افت فشار خون و گاهی ضعف است؛ به خصوص دردهایی که هنگام فعالیت اتفاق می افتد.

ملکی خاطرنشان کرد: مثلا وقتی فرد از پله یا سربالایی بالا می رود یا عصبانی می شود این درد ایجاد می شود که نشانه بیماری قلبی است، اما اینکه درد در دست چپ هنگام استراحت و همیشگی است، ممکن است معمولا از اختلالات عضلانی ، استخوانی یا آرتروز گردن باشد.

وی متذکر شد: درد دست چپ با علائم دیگری که حین فعالیت اتفاق می افتد؛ به خصوص درد قفسه سینه، درد زیر فک و پشت کتف انتشار پیدا می کند که در چنین حالاتی احتمال اینکه زمینه بیماری قلبی داشته ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشانه های حمله قلبی را بشناسید

نشانه های حمله قلبی را بشناسید