مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 23:402023-06-14بين الملل

حمله هکری گسترده علیه هزاران دیپلمات روسیه


سرویس امنیتی روسیه اعلام کرد که گوشی همراه آیفون هزاران دیپلمات هک شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) اعلام کرد که هزاران گوشی موبایل آیفون متعلق به دیپلمات های این کشور مورد حمله هکری گسترده قرار گرفته اند.

FSB در بیانیه ای اعلام کرد که ظاهراً هکرها آیفون های دیپلمات هایی را که در سفارت خانه ها و کنسولگری های روسیه در کشورهای عضو ناتو، جمهوری های شوروی سابق، و همچنین در چین، تل آویو و سوریه کار می کردند، هدف قرار داده اند.

در این بیانیه جزییات بیشتری در مورد این حمله سایبری ارائه نشده است، فقط گفته شده است که یک برنامه ناشناخته بخش های آسیب پذیر سیستم عامل iOS را هدف قرار داده است.

اطلاعات به دست آمده توسط سرویس های ویژه روسیه حاکی از همکاری نزدیک شرکت آمریکایی اپل با جامعه امنیت ملی، یعنی با آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) است و تأیید می کند که سیاست اعلام شده مبنی بر حفظ محرمانه بودن اطلاعات شخصی کاربران در دستگاه های اپل با واقعیت مطابقت ندارند.

اپل این اتهام را رد کرد و در بیانیه ای به نقل از رویترز گفت که هیچ وقت با هیچ دولتی برای وارد کردن هکرها در هر محصول اپل کار نکرده است و هرگز نخواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله هکری گسترده علیه هزاران دیپلمات روسیه

حمله هکری گسترده علیه هزاران دیپلمات روسیه