مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 خرداد 1402 ساعت 15:102023-06-02بين الملل

لهستان: نه جنگنده اف-16 به اوکراین می دهیم نه سامانه پاتریوت


نخست وزیر لهستان می گوید که این کشور به اندازه کافی جنگنده اف-16 و سامانه پدافندی پاتریوت ندارد تا به اوکراین ارسال کند اما سایر کشورها باید بی درنگ این کار را انجام دهند! - نخست وزیر لهستان می گوید که این کشور به اندازه کافی جنگنده اف-16 و سامانه پدافندی پاتریوت ندارد تا به اوکراین ارسال کند اما سایر کشورها باید بی درنگ این کار را انجام دهند! به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ماتئوس موراویتسکی، نخست وزیر لهستان با اشاره به تعداد محدود جنگنده های اف-16 و سامانه پدافندی موجود در زرادخانه تسلیحاتی این کشور، گفت که ورشو به کی یف چنین تسلیحاتی نمی دهد.

موراویتسکی در نحستین روز از اجلاس مجمع سیاسی اروپا گفت: تعداد جنگنده های اف-16 ما خیلی کم است، بنابراین در حال حاضر، هیچ انتظاری از ما نمی رود که چنین تسلیحاتی به اوکراین بدهیم.

نیروی هوایی لهستان به طور رسمی 48فروند اف-16 در اختیار دارد که 12 فروند آن از نسخه های آموزشی این جنگنده است.

این کشور 48 فروند جنگنده گلدن ایگل سبک از کره جنوبی و 32 فروند سوخو 35 از آمریکا سفارش داده اما این محموله ‎ها هنوز به دست ورشو نرسیده است.

نخست وزیر لهستان ادامه داد: ما جنگنده های میگ خودمان که جنگ افزارهایی خوب هستند را(به اوکراین) داده ایم و به شدت هم از ما قدردانی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لهستان: نه جنگنده اف-16 به اوکراین می دهیم نه سامانه پاتریوت

لهستان: نه جنگنده اف-16 به اوکراین می دهیم نه سامانه پاتریوت