مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 10:302023-06-17دانش

از جلبک دریایی ابرخازن زیست تخریب پذیر ساخته شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با استفاده از نانوالیاف سلولزی استخراج شده از نوعی جلبک و نانوسیم اکسید روی و همچنین اکسید گرافن احیاء شده، - با استفاده از نانوالیاف سلولزی استخراج شده از نوعی جلبک و نانوسیم اکسید روی و همچنین اکسید گرافن احیاء شده، ابرخازنی ساخته شده است که دوام بالایی داشته و زیست تخریب پذیر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با استفاده از نانوالیاف سلولزی استخراج شده از نوعی جلبک و نانوسیم اکسید روی و همچنین اکسید گرافن احیاء شده، ابرخازنی ساخته شده است که دوام بالایی داشته و زیست تخریب پذیر است.

محققان موسسه تحقیقات و مدیریت انرژی گجرات (GERMI)، با استفاده از نوعی جلبک دریایی موسوم به ماکروالگای موفق شدند ابرخازن کاغذی بسازند.

این ابرخازن به ادعای محققان این پروژه، نازکترین و سبک ترین ابرخازنی است که ساخته شده و از ویژگی هایی نظیر تخریب پذیری و شارژ کامل بسیار سریع (در طی 10 ثانیه)، استحکام و عملکرد کششی بالا برخوردار است.

نتایج این پروژه در قالب مقاله ای در نشریه Peer Reviewed Bionanosciecne به چاپ رسیده است.

ابرخازن دستگاهی برای ذخیره سازی بار الکتروشیمیایی است که دارای چرخه شارژ /تخلیه سریع، چگالی قدرت بالا و چرخه عمر طولانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از جلبک دریایی ابرخازن زیست تخریب پذیر ساخته شد

از جلبک دریایی ابرخازن زیست تخریب پذیر ساخته شد