مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 خرداد 1402 ساعت 08:402023-06-16اقتصادي

ساخت مسکن خاصیت ضد تورمی دارد


مسکن از دو جهت نیروی ضد تورم دارد، اول به علت زنجیره ارزشی که به اقتصاد می افزاید و دیگر اینکه مسکن یک کالای قابل معامله است و مبادلاتی که روی مسکن شکل می گیرد، - احمد قدسی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با تأکید بر ضرورت هدایت اعتبار بانکی به سمت فعالیت های مولد اظهار داشت: هدایت اعتبار در شبکه مسائل اقتصادی کشور جایگاه مهمی دارد، به خاطر اینکه مهم ترین بازیگرانی که در حال حاضر منابع را در اقتصاد تخصیص می دهند، بانک های تجاری هستند.

وی افزود: بانک ها پول خلق می کنند و با این خلق پول، منابع خودشان را تخصیص می دهند؛ ولی به دلیل رفتار ریسک گریزانه تمایل دارند به بخش هایی که در آن ها یک دارایی پایه وجود دارد، تسهیلات دهی کنند درحالی که رشد اقتصاد در گرو این است که ظرفیت های جدید، صنایع جدید و زیرساخت های جدید در اقتصاد شکل بگیرد و فناوری های جدید توسعه داده شوند.

این کارشناس اقتصاد پولی و بانکی ادامه داد: زمانی که بانک ها به این بخش ها وام نمی دهند، طبیعی است که آن اقتصاد وارد رکود شده و دچار مشکلات متعددی می شود؛ بنابراین از همینجا ضرورت هدایت اعتبار مشخص می شود.

* بانک ها در پرداخت تسهیلات به بخش تولید موفق نبودند قدسی اضافه کرد: منظور از هدایت اعتبار این نیست که یکسری تسهیلات تکلیفی وضع شود و بگوییم بانک ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت مسکن خاصیت ضد تورمی دارد

ساخت مسکن خاصیت ضد تورمی دارد