مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 14:502023-06-19بين الملل

وزارت حقوق بشر یمن: 8000 کودک یمنی در نتیجه حملات ائتلاف عربی کشته شده اند


کودکان بیشترین آسیب دیدگان جنگ یمن از زمان آغاز حملات ائتلاف متجاوز عربی توسط آمریکا، عربستان و امارات هستند.

- وزارت حقوق بشر یمن تاکید کرد: کودکان بیشترین آسیب دیدگان جنگ یمن از زمان آغاز حملات ائتلاف متجاوز عربی توسط آمریکا، عربستان و امارات هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از وب سایت المسیره، عارف العامری ، سخنگوی وزارت حقوق بشر یمن تصریح کرد: کودکان یمن به دلیل محاصره تحمیل شده بر یمن، در شدیدترین وضعیت درد و رنج زندگی می کنند و متحمل آسیب های روانی و جسمی و نبود بهداشت، قتل، آوارگی و نقض همه حقوق خودشان هستند که در قوانین و معاهدات بین المللی تصریح شده است.

العامری افزود: سازمان ملل به مسئولیت خود در حمایت از حقوق کودکان عمل نکرده است، از زمان آغاز تجاوز آمریکایی، عربستانی و اماراتی بر یمن، بیش از 8000 هزار کودک کشته شده اند.

وی با بیان اینکه یمن بالاترین میانگین مرگ و میر کودکان در منطقه خاورمیانه را دارد، تصریح کرد: تشدید درد و رنج کودکان در یمن به دلیل محاصره است و این امر منجر به افزایش میانگین سوء تغذیه شده است.

پیش از این، عبدالله السویدی ، قائم مقام وزارت حمل و نقل یمن اعلام کرده بود خسارت وارده به بخش حمل و نقل دریایی و هوایی در نتیجه این جنگ بیش از 6 میلیارد دلار برآورد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت حقوق بشر یمن: 8000 کودک یمنی در نتیجه حملات ائتلاف عربی کشته شده اند

وزارت حقوق بشر یمن: 8000 کودک یمنی در نتیجه حملات ائتلاف عربی کشته شده اند