مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 07:552023-06-19اقتصادي

تبادلات بین المللی و صادرات و واردات سیستان و بلوچستان نیازمند برنامه ریزی دقیق است


صادرات و واردات کالا و همچنین ورود استان به عرصه تبادلات بین المللی نیازمند برنامه ریزی دقیق است و عدم پایداری در صادرات باعث کاهش اعتماد تجار خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمد کرمی در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با سفرای ایران در کشورهای مختلف اظهار داشت: نیاز سنجی کشورهای هدف و ظرفیت های استان در حوزه مبادلات اقتصادی و بررسی طرح ها و برنامه های لازم برای توسعه اقتصادی و تجاری استان در حال پیگیری است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به واردات60 میلیارد دلاری کشور پاکستان بیان کرد: سهم استان سیستان و بلوچستان به عنوان همسایه این کشور کمتر از یک میلیارد دلار می باشد.

وی با اشاره به راه اندازی بازاچه های مشترک تجاری با کشورهای مختلف بیان داشت: می توان فرآوری محصولات مختلف معدنی، کشاورزی، خشکبار و آجیل را در استان انجام و سپس صادر شود .

این مسئول با اشاره به تبادلات تجاری با کشورهای مختلف اذعان کرد: حمل و نقل یک صنعت دارای گردش مالی بالا است.

کرمی با تاکید بر پتانسیل حوزه تجارت در زمینه محصولات کشاورزی تصریح کرد: کاشت 500 هکتار نخل خرمای مرغوب، ایجاد 600 هزار هکتاری باغات موز در زرآباد و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی بم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبادلات بین المللی و صادرات و واردات سیستان و بلوچستان نیازمند برنامه ریزی دقیق است

تبادلات بین المللی و صادرات و واردات سیستان و بلوچستان نیازمند برنامه ریزی دقیق است