مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 10:302023-06-10اقتصادي

کاهش 70 درصدی بارندگی در سال آبی جاری نسبت به میانگین بلند مدت


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: بارندگی امسال مشهد 206 میلی متر بوده که در مقایسه با میانگین دراز مدت نشان دهنده کاهش70 درصدی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علیرضا طاهری اظهار کرد: امسال بیشتر از هر سال همشهریان در استان و به خصوص مشهد خشکسالی را بیشتر حس می کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با اشاره به آمار بارندگی در استان و مشهد، افزود: مجموع متوسطه بارندگی در استان تا به امروز 98.

8 میلی متر بوده که این آمار در سال گذشته 143 میلی متر بوده و به نوعی امسال با کاهش 31 درصدی نسبت به سال گذشته مواجهیم.

وی ادامه داد: میزان بارندگی استان در میانگین بلند مدت سی ساله 181 میلی متر بوده است که نسبت به سال آبی جاری شاهد کاهش 45 درصدی بارندگی هستیم گرچه این آمار در مشهد نگران کننده تر است، مجموع بارندگی مشهد تا به امروز تنها 70 میلی متر بوده در صورتی که در سال گذشته 160 میلی متر بارندگی داشتیم و نسبت به سال گذشته 56 درصد کاهش داشته است.

طاهری بیان کرد: بارندگی امسال مشهد 206 میلی متر بوده که در مقایسه با میانگین دراز مدت نشان دهنده 66 درصد کاهش بارندگی می باشد البته در برخی روزها به 70 درصد کاهش رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه در روزهای پیک نیاز مصرف آب در مشهد 12 هزار و 700 لیتر در ثانیه است، گفت: ظرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 70 درصدی بارندگی در سال آبی جاری نسبت به میانگین بلند مدت

کاهش 70 درصدی بارندگی در سال آبی جاری نسبت به میانگین بلند مدت