مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 18:152023-06-07بين الملل

سیاست خارجی ترکیه در دوران جدید زمامداری اردوغان


سپردن سکان دستگاه سیاست خارجی ترکیه به هاکان فیدان، اتفاق مهمی بود که می تواند نشانه هایی از رویکردها و تصمیمات سیاست خارجی اردوغان در مورد منطقه و جهان را به نمایش بگذارد.

- : هاکان فیدان که به تازگی به عنوان وزیر امور خارجه کابینه اردوغان معرفی شده، یک چهره امنیتی و نظامی است که سه دهه از عمر خود را در دانشکده افسری، حضور در مرکز آموزش نیروهای واکنش سریع ناتو و فعالیت در سرویس اطلاعاتی میت صرف کرده است.

او همچنین تحصیلات دانشگاهی خود را در آمریکا و ترکیه به پایان رسانده و در حوزه هایی همچون استفاده از فناوری نوین در دنیای اطلاعاتی و امنیت و همچنین در انرژی هسته ای و تسلیحات راهبردی، مطالعات فراوانی دارد.

او مدتی طولانی، مستشار و گرداننده اصلی سرویس اطلاعاتی میت بود و حالا به عنوان وزیر امور خارجه بر مسندی تکیه زده که پیش از این در اختیار مولود چاووش اوغلو بود.

در چند سال گذشته، برخی از ناظران سیاسی ترکیه، به این موضوع اشاره کرده بودند که چاووش اوغلو در دستگاه دیپلماسی و مدیریت سیاست خارجی ترکیه کاره ای نیست و همه چیز در دست دو چهره مشهور است که از آن دو به عنوان دو رجل یمین و یسار رییس جمهور نام برده می شد.

هاکان فیدان رییس سرویس اطلاعاتی میت و ابراهیم کالین سخنگو و رییس تیم مشاورین سیاست خارجی و امنیت ملی در نهاد ریاس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست خارجی ترکیه در دوران جدید زمامداری اردوغان

سیاست خارجی ترکیه در دوران جدید زمامداری اردوغان