مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 12:002023-06-06اجتماعي

راهکارهای کیفی سازی یادگیری دانش آموزان دیرآموز


معاون آموزش ابتدایی یزد با اشاره به ضرورت شناخت ویژگی رفتاری دانش آموزان دیرآموز برای تأثیرگذاری بیشتر بر آنها، گفت: دانش آموزان دیرآموز به هیچ وجه مشکل جدی ندارند و کیفیت بخشی آموزشی به آنها نیازمند همراهی والدین و همت مضاعف معلم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از یزد، دانش آموزان دیر آموز، دانش آموزانی هستند که در مقایسه با دانش آموزان عادی دارای رفتارهای سازشی ضعیف تر و قابلیت یادگیری کمتری هستند و این گروه به نسبت رشدکم ذهنی قادر به فراگیری مطالب و حل مسائل در سطح افراد عادی و هم سن و سال خود نیستند.

صادق رضایی، معاون آموزش ابتدایی یزد در این باره به خبرنگار فارس از این استان، در خصوص راهکارهای کمک به دانش آموزان دیر آموز ابتدا اشاره ای به چگونگی شناسایی دانش آموزان دیرآموز داشت و اظهار کرد: دانش آموزانی که بهره هوشی آنها بین 85_70 است دانش آموز دیر آموز اطلاق می شود.

وی افزود: این دانش آموزان زود فراموش می کنند و دیر یاد می گیرند و تمرکز و دقت پایین دارند و در پردازش اطلاعات با مشکل روبرو هستند.

 رضایی در مورد نحوه شناسایی دانش آموزان دیرآموز، گفت: ما برای ورود به دبستان طرح سنجش ورود به دبستان را داریم که با هدف غربالگری و شناسایی و گروه بندی دانش آموزان انجام می شود و در این طرح ارزیابی اولیه انجام می شود در صورتی که د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای کیفی سازی یادگیری دانش آموزان دیرآموز

راهکارهای کیفی سازی یادگیری دانش آموزان دیرآموز