مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 17:452023-06-21فرهنگي

باید فرهنگ ایران را از موسیقی اش شناخت


آیین رونمایی از جدیدترین آلبوم محسن نفر با عنوان «ردیف هفت دستگاه موسیقی ایرانی» سه شنبه ـ 30 خرداد 1402 ـ در حوزه هنری برگزار شد.

- این عکس توسط حوزه هنری در اختیار ایسنا قرار داده شده است آیین رونمایی از جدیدترین آلبوم محسن نفر با عنوان ردیف هفت دستگاه موسیقی ایرانی سه شنبه ـ 30 خرداد 1402 ـ در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، در این مراسم چهره هایی مانند علی فروزانفر (معاون هنری حوزه هنری)، میلاد عرفان پور (مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری)، بهزاد عبدی (آهنگساز)، سیدمحمد عبدالحسینی (خواننده و شاعر)، امیر حسین سمیعی (آهنگساز) حضور داشتند.

عرفان پور به عنوان اولین سخنران این مراسم گفت: ردیف موسیقی ایران، استخوان بندی موسیقی ایرانی است.

اگر ما برنامه ریزی لازم برای حفظ آن نداشته باشیم و از اساتید بزرگی چون استاد نفر حمایت نکنیم، طبعا این ردیف به فراموشی سپرده می شود.

کما اینکه آفاتی هم این میراث کهن را در برگرفته است.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری ادامه داد: کاری که استاد نفر کردند در مقایسه با طبع متداول و مزاج رایج روزگار، از خودگذشتگی یک هنرمند محسوب می شود که ساعت ها و روزها وقتش را به حفظ این میراث اختصاص دهد به جای اینکه برای ارتقاء چهره خودش و ساخت آثاری که به ذائقه روز نزدیک است تلاش کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید فرهنگ ایران را از موسیقی اش شناخت

باید فرهنگ ایران را از موسیقی اش شناخت