مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 11:152023-06-19اقتصادي

اشتغالزایی در ایلام با فرآوری نیمه صنعتی بلوط


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: فرآوری اصولی، بهینه و نیمه صنعتی از درختان بلوط موجب اشتغالزایی در استان به ویژه مناطق روستایی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در ایلام شهریار عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در نشست هماهنگی برای فرآوری بلوط گفت: باتوجه به گستردگی درختان بلوط در استان باید فرآوری بلوط بصورت نیمه صنعتی اما اصولی با هدف ایجاد اشتغال از فراورده های جنگلی بلوط در روستاهای استان آغاز شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح  اشتغال زایی گسترده ای را در استان به دنبال خواهد داشت، افزود: اداره کل تعاون روستایی استان تجهیزات خط تولید نیمه صنعتی برای فرآوری بلوط را برای متقاضیان با استفاده از محل تسهیلات تبصره 16 خریداری کند .

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام ادامه داد: درصورت فرآوری بلوط، مواد اولیه تامین و زنجیره ارزش راهبردی آن در استان تکمیل می شود.

عباسی بیان داشت: به موازات پیشرفت این طرح، مراکز علمی از نظر آزمایشگاهی موارد استفاده بلوط را مورد بررسی و به عنوان یک طرح تحقیقاتی اثرات بیولوژیکی، مشخص و نتایج را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه کمبود مکان در شهرستان ها برای فرآوری وجود ندارد، اضافه کرد: برای عملیاتی شدن این برنامه، باید در ابتدا تدوین و طراحی یک الگو و خری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغالزایی در ایلام با فرآوری نیمه صنعتی بلوط

اشتغالزایی در ایلام با فرآوری نیمه صنعتی بلوط