مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 خرداد 1402 ساعت 09:002023-06-09سياسي

راه آهن میانه-تبریز پس از 22 سال افتتاح شد


با حضور حجت الاسلام رییسی، رییس جمهور، راه آهن میانه-بستان آباد-تبریز با راه اندازی ایستگاه خاوران تبریز پس از 22 سال افتتاح شد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی با حضور حجت الاسلام رییسی، رییس جمهور، راه آهن میانه-بستان آباد-تبریز با راه اندازی ایستگاه خاوران تبریز پس از 22 سال افتتاح شد.

امروز با افتتاح ایستگاه خاوران این مسیر آهن، حرکت قطار در مسیر میانه-تبریز برای دسترسی به تهران به صورت رسمی آغاز و فروش بلیط قطار این مسیر نیز از سه روز گذشته آغاز شده است.

خط راه آهن میانه-بستان آباد-تبریز با طول 206 کیلومتر تنها راه آهن دو خطه ایران بوده که فاز نخست آن به طول 132 کیلومتر در سال 1398 به بهره برداری رسیده است؛ ایستگاه خاوران این پروژه با اتمام فاز دوم خط آهن(بستان آباد-خاوران تبریز) امروز با حضور رییس جمهور به بهره برداری رسید.

تکمیل این خط آهن که یکی از آرزوهای دیرینه مردم خطه آذربایجان است، در سفر سال گذشته رییس جمهور به تبریز در تاریخ 12 خردادماه 1401 و تامین اعتبار دراین سفر تسریع یافت و مسیر 44 کیلومتری ایستگاه راه آهن بستان آباد تا ایستگاه خاوران تبریز با تامین به موقع اعتبارات تکمیل شده و در قالب این طرح، بیش از 15 میلیون مترمکعب عملیات خاک، 1350 مترمکعب بتن ریزی و 6000 تن ریل گذاری انجام گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه آهن میانه-تبریز پس از 22 سال افتتاح شد

راه آهن میانه-تبریز پس از 22 سال افتتاح شد