مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 07:502023-06-20سياسي

حکم حبس برای عامل ساخت وساز غیرمجاز در بافت تاریخی «رویین» صادرشد


مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از صدور حکم حبس برای عامل ساخت وساز غیرمجاز در بافت تاریخی روستای رویین در شهرستان اسفراین خبر داد.

- ملک حسین قویدل چوکانلو در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به صدور حکم حبس برای عامل ساخت و ساز غیرمجاز در بافت تاریخی روستای رویین اسفراین اظهار داشت: این تخلف در دادگاه کیفری دو شهرستان اسفراین مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت مسبب آن به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی تصریح کرد: این فرد برخلاف ضوابط بافت تاریخی ثبت شده، اقدام به نصب درب کرکره ای بر روی ملک خود کرده که با شکایت و پیگیری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، حکم بر اعاده وضع به سابق صادر شد.

قویدل چوکانلو ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی به طور مستمر و هدف مند در حال گشت زنی و سرکشی به آثار هستند و در صورت گزارش مردمی در خصوص ساخت وساز و نیز حفاری غیرمجاز به سرعت در محل حاضر شده و با متخلفان برخورد می کنند.

وی در ادامه افزود: هرگونه اقدام بدون اخذ مجوز در محدوده بافت های تاریخی، تغییر، تخریب و مخدوش کردن دید منظری ابنیه تاریخی مشمول مواد 558 تا 569 قانون مجازات اسلامی می شود و با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکم حبس برای عامل ساخت وساز غیرمجاز در بافت تاریخی «رویین» صادرشد

حکم حبس برای عامل ساخت وساز غیرمجاز در بافت تاریخی «رویین» صادرشد