مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 00:102023-05-30اقتصادي

مزارع کلزا زرد و گندم سرخ/ تکرار تراژدی برنج در گندمزارها


خرداد، ماه زرد شدن مزارع گندم و کلزا در مازندران است و هرچه رخ آن طلایی تر، صورت گندمکار و کلزاکار سرخ تر می شود و نگران تکرار تراژدی برنج و شالیزار در گندمزارها هستند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: حال روز گندمکاران و کلزاکاران هم شبیه برنجکاران دیروزی است و دلخوشی از کشاورزی ندارند، دیروز برنج روی دست شالیکار ماند و فردا هم کلزا و گندم.

داستان کشاورز و کشاورزی همیشه همین بوده و هست.

افزایش هزینه های کاشت، داشت و برداشت، گرانی نهاده ها و از همه مهمتر پایین بودن قیمت خرید محصول کشاورزی سبب بی انگیزگی گندمکاران و کلزاکاران شده است.

بعد از داستان برنج و ماجراهایش حالا نوبت گندم و غصه هایش رسیده و کشاورزانی که رمق برای برداشت محصول ندارند و نرخ تعیین شده را متناسب با هزینه های آن نمی دانند.

محمدعلی ، کشاورز شرق مازندرانی که هم مزرعه گندم دارد و هم کلزا، نرخ تعیین شده برای گندم و کلزا را به هیچ وجه متناسب با تورم و هزینه های کشاورزی ندانست و در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هزینه های تولید در سایه گرانی ادوات کشاورزی، دستمزد کارگر و ماشین آلات چند برابر شده است، افزود: این در حالی که نرخ های تعیین شده برای محصول گندم و کلزا متناسب با نرخ تورم نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزارع کلزا زرد و گندم سرخ/ تکرار تراژدی برنج در گندمزارها

مزارع کلزا زرد و گندم سرخ/ تکرار تراژدی برنج در گندمزارها