مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 19:002023-06-17اقتصادي

بزنگاه حمایت از مستأجران


تصویب طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها در مجلس، بزرگ ترین اتفاقی است که با اثرات عمیق بر اقتصاد کشور و معیشت خانوارها، می تواند آغاز فصلی جدید باشد؛ - تصویب طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها در مجلس، بزرگ ترین اتفاقی است که با اثرات عمیق بر اقتصاد کشور و معیشت خانوارها، می تواند آغاز فصلی جدید باشد؛ اقدامی که به ده ها سال بی توجهی قانونی به نظام اجاره داری کشور خاتمه می دهد و برای نخستین بار مستأجران را نیز در بحث سکونت ذی حق می داند.

البته این مصوبه برای اجرا و تغییر سازوکار حوزه مسکن و اجاره ایران، به اقداماتی بزرگ و همکاری های فرادستگاهی نیاز دارد و دولت و مجلس باید با جدیت بیشتری به اطلاع رسانی این قانون و پایش اجرای آن اقدام کنند.

به هرحال این قانون فصلی تازه در حوزه مسکن و اجاره محسوب می شود؛ اما اصل ماجرا چیست؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه همشهری نوشت: حوزه مسکن ایران از یک سو به واسطه نبود بانک اطلاعاتی دقیق و شفاف و از سوی دیگر به دلیل تلاقی منافع بخش های غیرشفاف اقتصاد، همواره با قواعد و قوانین یک طرفه و سنتی به نفع مالکیت اداره و حتی سیاست های حمایتی دولت ها نیز به همین سمت متمایل شده است؛ اما در دوره اخیر تنش اقتصادی، کار این حوزه به جایی رسید که دیگر امکان ادامه قواعد قبلی وجودنداشت و باید تمهیداتی برای اصلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزنگاه حمایت از مستأجران

بزنگاه حمایت از مستأجران