مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 09:202023-05-29سياسي

مراسم روز آفریقا در تهران


مراسم بزرگداشت روز آفریقا عصر یکشنبه با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و جمعی از سفرا و رؤسای نمایندگی های خارجی مقیم تهران برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت روز آفریقا عصر روز یکشنبه 7 خرداد و با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و جمعی از سفرا و رؤسای نمایندگی های خارجی مقیم تهران در باشگاه دیپلماتیک وزارت امور خارجه برگزار شد.

در این مراسم که به منظور بزرگداشت شصتمین سالگرد تاسیس سازمان وحدت آفریقا ( اتحادیه آفریقا) برگزار شد، بعد از نواخته شدن سرود اتحادیه آفریقا و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، سفیر آفریقای جنوبی در تهران به عنوان شیخ السفرای کشورهای آفریقایی ضمن خیرمقدم به مهمانان، با اشاره به تاریخچه رهایی آفریقا از یوغ استعمار، به پیشرفت های کشورهای آفریقایی اشاره و تشکیل بازار مشترک آفریقا را در راستای همگرایی منطقه ای برای کشورهای این قاره برشمرد.

وی همچنین با اشاره به روابط خوب و در حال رشد ایران با کشورهای آفریقایی، از جمهوری اسلامی ایران به خاطر میزبانی این مراسم تشکر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراسم روز آفریقا در تهران

مراسم روز آفریقا در تهران