مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 10:002023-06-05سياسي

امام(ره) حصارهای خفقان فکری در مورد زنان را شکست


دبیر اسبق خواهران خانه دانشجویان انقلاب اسلامی گفت: امام(ره) در مقابل خفقان سیاسی و اجتماعی زمانه ایستاد و موانع بیرونی ظلم را زدود و درباره زنان نیز حصارها خفقان فکری و اندیشه ای را شکست.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، این روزها به مناسبت رحلت امام(ره) جمله معروفی دست به دست می شود که امام زن ها را فهمید ما این جمله را مدام می خوانیم اما آیا به درستی آن را درک کرده ایم.

امام خمینی(ره) زن را موجودی می داند که انسانیت او بر جنسیتش غلبه دارد و با همین نگاه، در مقابل دو مانع تحجر و تجدد می ایستد.

تحجر که در جامعه سنتی وجود دارد و زنان را از بسیاری حقوق انسانی و فردی محروم می کند و تجویزش بدای حفظ عفت زن، پستو نشینی است و نگاه تجدد که جنسیت زن را اصل می داند و همان را دستمایه انتفاع مردان و استثمار می کند.

در جریان انقلاب امام(ره) به صورت محکمی در مقابل نگاه های سنتی ایستاد و به تعبیر رهبر انقلاب، حصار رأی و فکر امام و عزم امام، عرصه نقش آفرینی تازه ای را برای زن مسلمان باز کرد.

اکنون زمانیکه می خواهیم به دنبال دیدگاه های امام(ره) درباره مسائل زنان برویم باید با همین دیدگاه، به مباحث ورود کرد و با صحبت از حجاب، نگاه آزادی بخش امام(ره) را نسبت به زن مد نظر قرار داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام(ره) حصارهای خفقان فکری در مورد زنان را شکست

امام(ره) حصارهای خفقان فکری در مورد زنان را شکست