مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 08:552023-06-08حوادث

113 شکارچی در استان اصفهان دستگیر شدند/ چالش کمبود محیط بان


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: 113 متخلف شکار و صید در مناطق چهارگانه طی یک سال اخیر دستگیر و برای آنان پرونده قضایی تشکیل شد.

- علیرضا غلامی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سال گذشته در مجموع 127 مورد تخلف شکار و صید در مناطق چهارگانه استان اصفهان مشاهده شد که از این تعداد 113 متخلف شکار و صید به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه 88 قبضه سلاح غیرمجاز از متخلفان کشف و ضبط شد، افزود: محیط بان مظلوم ترین قشر جامعه است که با ایثار انجام وظیفه می کند؛ حدود 2 میلیون هکتار مساحت اراضی تحت مدیریت محیط زیست استان اصفهان که توسط 170 محیط بان پایش می شود و این در حالی است که بدلیل خشکسالی ها وسعت مناطق تحت کنترل و پایش به 3 میلیون هکتار توسعه پیدا کرده زیرا حیات وحش پراکنده شدند و این سبب شده که تلاش شبانه روزی محیط بانان ما مضاعف شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه هم اکنون در هر 14 هزار هکتار از مناطق تحت مدیریت یک محیط بان داریم، ابراز داشت: براساس استانداردهای جهانی در هر یکهزار هکتار، یک محیط بان وظیفه پاسداری از منطقه را دارد.

غلامی اضافه کرد: در سال 1402 مجوز استخدام 19 محیط بان را داریم و این در حالی است که امسال 15 نفر از نیروهای محیطبان ما بازنشسته می شوند و نبود تعادل بین ورود و خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

113 شکارچی در استان اصفهان دستگیر شدند/ چالش کمبود محیط بان

113 شکارچی در استان اصفهان دستگیر شدند/ چالش کمبود محیط بان