مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 07:152023-06-07اقتصادي

رفع مشکل برق در مناطق صعب العبور/تامین پنل های خورشیدی برای عشایر


تامین برق یکی از مشکلات عشایر در استان بوشهر است که با تامین و ارائه پنل های خورشیدی، زمینه رفع مشکل تامین انرژی تا حدودی در بین این قشر فراهم می شود.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: استان بوشهر یکی از نقاط مهم در عرصه فعالیت عشایر است که عشایر به صورت ساکن و یا کوچ رو در این استان حضور دارند و به فعالیت می پردازند.

عشایر با وجود اینکه کمترین بهره را از خدمات دولتی می برند و کم توقع ترین افراد هستند، در هر زمانی که نیاز باشد بیشترین خدمات را در زمان نیاز ارائه می کنند.

استان بوشهر دارای 6 هزار و 250 خانوار عشایری با 31 هزار نفر جمعیت است که در هشت شهرستان از این استان حضور و فعالیت دارند.

سطح مراتع قشلاقی دام عشایر استان بوشهر 640 هزار هکتار است و در فصل ییلاقی 550 هزار هکتار مرتع در مناطق عشایری اصفهان، فارس و چهار محال بختیاری در اختیار دام عشایر استان بوشهر قرار دارد.

14 هزار هکتار اراضی زراعی در اختیار عشایر استان بوشهر است و عشایر این استان 450 هزار رأس دام در اختیار دارند که 45 درصد دام سبک استان بوشهر در اختیار عشایر است.

عشایر در استان بوشهر با مشکلات و چالش هایی روبرو هستند که یکی از این مسائل مربوط به تأمین برق است؛ چالشی که با ارائه پنل های خورشیدی به تدریج در حال رفع شدن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع مشکل برق در مناطق صعب العبور/تامین پنل های خورشیدی برای عشایر

رفع مشکل برق در مناطق صعب العبور/تامین پنل های خورشیدی برای عشایر