مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 10:502023-06-17پزشكي

بافت تاریخی کانون سالک در فارس/افزایش 5درصدی ابتلا


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که محله سنگ سیاه به عنوان یکی از نقاط جذاب گردشگری منطقه تاریخی فرهنگی شیراز، بیشترین آمار مبتلایان به سالک در این کلانشهر و استان فارس را دارد.

- ایسنا/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که محله سنگ سیاه به عنوان یکی از نقاط جذاب گردشگری منطقه تاریخی فرهنگی شیراز، بیشترین آمار مبتلایان به سالک در این کلانشهر و استان فارس را دارد.

به دنبال انعکاس اخبار و گزارش هایی پیرامون افزایش موارد ابتلا به بیماری سالک(لیشمانیوز) در شیراز و فارس، دکتر عباس رضاییان زاده، معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز صبح شنبه 27 خرداد در یک کنفرانس خبری به تشریح وضعیت شیوع، بروز و .

این بیماری پرداخت.

رضاییان زاده ضمن ارائه توضیحاتی در مورد عامل و نحوه انتقال سالک، گفت: سالک یک بیماری انگلی است که از طریق گزش انسان توسط پشه خاکی منتقل می شود و ارتباط مستقیم با زیرساخت ها و وضیعت بهداشت محیط دارد.

او با یادآوری اینکه در مناطق فاقد زیرساخت و الزامات بهداشت محیط، سالک شیوع بیشتری دارد، افزود: معمولا بیشترین موارد ابتلا، مربوط به فصل گرم سال است و ارتباط منطقی بین تعداد جمعیت پشه خاکی، در معرض گزش قرارگرفتن انسان و مشکلات زیست محیطی در مناطق مسکونی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بافت تاریخی کانون سالک در فارس/افزایش 5درصدی ابتلا

بافت تاریخی کانون سالک در فارس/افزایش 5درصدی ابتلا