مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 13:552023-06-10اقتصادي

نوغانداری آستارا در مسیر توسعه/ بازدهی اقتصادی بالای پرورش کرم ابریشم


تولید پیله کرم ابریشم در شهرستان ساحلی و مرزی آستارا که زمانی از کانون های مهم نوغانداری گیلان بشمار می رفت، پس از یک دوره رکود، دوباره قوت گرفته است.

- ایسنا/گیلان تولید پیله کرم ابریشم در شهرستان ساحلی و مرزی آستارا که زمانی از کانون های مهم نوغانداری گیلان بشمار می رفت، پس از یک دوره رکود، دوباره قوت گرفته است.

پرورش کرم ابریشم(نوغانداری) یکی از بهترین شغل های جانبی شناخته شده در کشور است که آغاز و ادامه کار در آن با کمترین زمان و امکانات میسر بوده و تمام افراد خانواده می توانند در کنار هم در این حرفه مشغول به کار شوند.

شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی مناسب می تواند به یکی از مکان های فعال در صنعت نوغانداری تبدیل شود، چرا که پرورش توتستان برای تامین برگ توت به عنوان اصلی ترین نهاده مصرفی این صنعت تنها ضرورت حرفه پرورش کرم ابریشم محسوب می شود که می توان با برنامه ریزی مناسب و با پرورش توتستان های مختص این صنعت، گام بزرگی در توسعه این شغل خانوادگی برداشت.

نوغانداری شغلی جانبی و راحت در کنار کار اصلی مردم می تواند درآمد کشاورزان آستارایی را دوچندان و از این طریق هم موجب ایجاد اشتغال و همچنین رونق تولید در روستاهای این شهرستان مرزنشین باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوغانداری آستارا در مسیر توسعه/ بازدهی اقتصادی بالای پرورش کرم ابریشم

نوغانداری آستارا در مسیر توسعه/ بازدهی اقتصادی بالای پرورش کرم ابریشم