مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 09:052023-06-06اجتماعي

جمعیت گورخرهای آسیایی در استان سمنان 204 راس است


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از وجود 204 راس گورخر آسیایی در این استان خبر داد و گفت: 175 راس از آن ها در زیستکره توران شاهرود و مابقی در پارک ملی کویر گرمسار شمارش شدند.

- بهراملی ظاهری در گفتگو با خبرنگار مهر ، ضمن اشاره به آخرین وضعیت گونه نادر چهارپایان در استان سمنان بیان کرد: گور ایرانی یا گور زیرگونه ای از گورخر آسیایی در پارک ملی کویر و همچنین زیست کره توران شاهرود با تلاش فراوان محیط بانان به زادآوری بسیار خوبی رسیده و جمعیت خوبی را نیز از این گونه در گرمسار شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه جمعیت گورخر آسیایی در پارک ملی کویر گرمسار در استان سمنان به بیش از 29 رأس رسیده است، افزود تنوع ژنتیکی از جمله موضوعاتی است که ما را در پارک ملی کویر به زادآوری و ازدیاد جمعیت این گونه در معرض انقراض امیدوار کرده است.

مدیرکل محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه در پارک ملی توران شاهرود نیز 175 رأس گور خر طبق سرشماری سال گذشته وجود دارد که البته زاد و ولد سال جاری تعداد آن ها را نیز افزایش می دهد، گفت: مجموعاً بیش از 204 گورخر در استان شناسایی شده است.

ظاهری با بیان اینکه پروژه احیای گورخر در پارک ملی کویر از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست سمنان اجرایی و حالا شاهد زاد و ولد گورها هستیم، ابراز کرد: از ابتدای سال تولد یک گورخر در پارک ملی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعیت گورخرهای آسیایی در استان سمنان 204 راس است

جمعیت گورخرهای آسیایی در استان سمنان 204 راس است