مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 07:102023-06-13پزشكي

صادرات محصولات غذایی آذربایجان شرقی به 45 کشور دنیا


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از صادرات محصولات غذایی آذربایجان شرقی به 45 کشور دنیا از جمله کشور های کانادا، اسپانیا، آلمان، - ژاپن، استرالیا، قطر و عمان خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مسلم نجفی در نشست خبری روز جهانی ایمنی مواد غذایی در سالن کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه روز جهانی غذا امسال با عنوان استاندارهای مواد غذایی نجات بخش زندگی نامگذاری شده است، اظهار کرد: ایمنی مواد غذایی و بیماری های مرتبط با غذا در دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بنابر این مجمع عمومی سازمان ملل نیز با توجه به این امر مهم روز 7 ژوئن برابر با 17 خرداد را روز جهانی ایمنی مواد غذایی نام گذاری کرده است.

نجفی با اشاره به اهمیت غذای سالم، کافی و ایمنی مواد غذایی که بخش مهمی از امنیت غذایی را شامل می شود افزود: بیش از 200 نوع بیماری از غذای ناسالم و آلوده به باکتری ها، ویروس ها، انگل ها، سموم یا مواد شیمیایی ایجاد می شود و بر اساس آمار و اطلاعات سازمان بهداشت جهانی بیش از 600 میلیون نفر هر ساله در اثر خوردن غذای آلوده و ناسالم بیمار می شوند و 420 هزار نفر نیز جان خود را از دست می دهند.

وی ادامه داد: 40 درصد بیماری های ناشی از غذا در کودکان زیر پنج سال که 9 درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می دهند اتفاق می افتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات محصولات غذایی آذربایجان شرقی به 45 کشور دنیا

صادرات محصولات غذایی آذربایجان شرقی به 45 کشور دنیا