مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 14:052023-05-29اقتصادي

بازار سیاه به ارزش 8 میلیارد دلار!


موزه ها با چالش های زیادی روبه رو هستند؛ از مشکلات مالی گرفته تا جذب مخاطب، نگهداری و امنیت اشیاء، آن هم در شرایطی که سرقت آثار هنری و تاریخی به یک تجارت جدی تبدیل شده و تخمین زده شده سالانه بیش از 50 هزار اثر هنری در سراسر جهان به سرقت می رود.

- دو شیء سرقت شده در سال 2011 از موزه هنرهای زیبا در مونترال کانادا که بعدها توسط پلیس کشف شد موزه ها با چالش های زیادی روبه رو هستند؛ از مشکلات مالی گرفته تا جذب مخاطب، نگهداری و امنیت اشیاء، آن هم در شرایطی که سرقت آثار هنری و تاریخی به یک تجارت جدی تبدیل شده و تخمین زده شده سالانه بیش از 50 هزار اثر هنری در سراسر جهان به سرقت می رود.

گمانه زنی می شود بازار سیاه آثار هنری دزدیده شده سالانه بین 6 تا 8 میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، موزه ها و آثار فرهنگی و تاریخی تنها برای بازدید و گذران اوقات فراغت و آموزش کاربرد ندارند، بلکه اینگونه اماکن، محل مناسبی برای حفاظت و حراست علمی از نفایس هنری و اسناد، مدارک و اشیاء علمی و فرهنگی اند که گاه بازمانده های چندین قرن و ادوار گذشته هستند.

وجود این گنجینه های ارزشمند در عصر حاضر خود نشان دهنده مراقبت هایی است که از آن ها صورت گرفته و همین موضوع برای ما شرح وظیفه می کند تا با مراقبت هرچه تمام تر آن ها را به دست نسل های آینده برسانیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار سیاه به ارزش 8 میلیارد دلار!

بازار سیاه به ارزش 8 میلیارد دلار!