مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 22:312023-06-17فرهنگي

شهروند رودانی اشیای تاریخی گرانبها را تحویل میراث فرهنگی داد +عکس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس شه در شیرانی مرد میانسال اهل کمیز رودان کوزه های تاریخی متعلق به هزار سال قبل از اشکانیان را به شرط فرهنگ سازی تحویل میراث فرهنگی هرمزگان داد.

شه در شیرانی از علاقمندان به تاریخ این مرز و بوم در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: منطقه کمیز یک منطقه تاریخی است که ما در دوران کودکی در آنجا بازی می کردیم و در اطراف منطقه ما در محلی به نام تمب مارون کوزه شکسته های فراوانی هم به چشم می خورد که پس از بارندگی از زیر خاک بیرون می آمد و اکثرا بر روی آنها تصویر مار حکاکی شده بود.

  وی با تاکید بر حفظ اصالت فرهنگی هر منطقه در تمامی برهه های تاریخی، به قدمت شهر تاریخی رودان اشاره کرد و گفت: تاریخ رودان ناشناخته مانده  و امکان دارد قدمت آن حتی بیشتر از قدمت منطقه جیرفت باشدکه باید از سوی مسئولان میراث فرهنگی احیا و حفظ شود و من نیز سعی کردم به نوبه خودم کاری برای فرهنگ و تاریخ شهرم انجام دهم.

شیرانی در تشریح چگونگی دست یافتن به کوزه های تاریخی اضافه کرد:شغل من آزاد است و هنگامی که کارگران مشغول کاشت دکل برق روی ردیف مشخص شده بودند متوجه کوزه ها شدم که بلافاصله نیز سعی کردم آنها را سالم خارج کنم تا آسیب نبیند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهروند رودانی اشیای تاریخی گرانبها را تحویل میراث فرهنگی داد +عکس

شهروند رودانی اشیای تاریخی گرانبها را تحویل میراث فرهنگی داد +عکس