مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 12:202023-05-28دانش

زلفی گل: تقویت دیپلماسی علمی و فناوری نخستین اولویت وزارت علوم است


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع سفرا و نمایندگان ایران در خارج از کشور با بیان اینکه وزارت علوم در دوره جدید پنچ اولویت را دنبال می کند، گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز گذشته در نشست سفرا و نمایندگان ایران در خارج از کشور که با حضور وزرای امور خارجه و بهداشت درمان و آموزش پزشکی در محل وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: نخستین انتظار من از سفیران پرتلاش جمهوری اسلامی ایران این است که رفت و آمد محققان ایرانی و خارج از کشور را تسهیل کنند.

وی افزود: محققان ایران برجسته ای در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی دنیا مشغول فعالیت هستند که دوست دارند به وطن خود  خدمت کنند، بنابراین باید تلاش کنیم راه های ارتباطی دانشنمندان ایرانی مقیم خارج، با کشور حفظ و تقویت شود.

وزیر علوم با بیان اینکه دیپلماسی ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی دارد گفت: دیپلماسی علمی در عین اینکه بسیار کم خرج است، منافع و مزایایی زیادی برای کشور دارد.

وی تأکید کرد: مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم آمادگی دارد تا برای گسترش دیپلماسی علمی ایران در دنیا با سفرا و نمایندگان ایران در خارج از کشور همکاری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلفی گل: تقویت دیپلماسی علمی و فناوری نخستین اولویت وزارت علوم است

زلفی گل: تقویت دیپلماسی علمی و فناوری نخستین اولویت وزارت علوم است