مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 18:102023-06-08اقتصادي

فعالیت 7 تعاونی صنایع دستی در شهرستان های چابهار و دشتیاری


سیستان و بلوچستان به واسطه هنر فاخر سوزن دوزی و سفال کلپورگان جایگاه ویژه ای در هنرهای صنایع دستی کشور دارد و ظرفیتی مهم برای توسعه این هنر زیبای زنان و مردان سیستانی و بلوچستانی است که علاوه بر داخل کشور در کشورهای حاشیه خلیج فارس و پاکستان نیز علاقمندان .

- ایسنا/سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان به واسطه هنر فاخر سوزن دوزی و سفال کلپورگان جایگاه ویژه ای در هنرهای صنایع دستی کشور دارد و ظرفیتی مهم برای توسعه این هنر زیبای زنان و مردان سیستانی و بلوچستانی است که علاوه بر داخل کشور در کشورهای حاشیه خلیج فارس و پاکستان نیز علاقمندان به این هنر زیبا را دارد.

به مناسب هفته صنایع دستی ،رییس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان های چابهار و دشتیاری در گفت و گو باخبرنگار ایسنا افزود:صنایع دستی سیستان و بلوچستان با تلاش های فراوان مردان و زنان بلوچ و سیستانی به خوبی هم در داخل کشور و هم در جهان نشان داده شده است و تلاش های که برای حفظ و نگهداری این هنر فاخر چه در سوزن دوزی و چه در صنایع دستی های دیگر استان از جمله سفال کلپورگان و لنج سازی کنارک را نام برد.

خیرالنسا امیری اظهار داشت:حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی و به نمایش گذاشتن هنر سوزن دوزی بلوچی که می شود گفت یکی از فاخرترین هنرهای دستی در کشور محسوب می شود جایگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 7 تعاونی صنایع دستی در شهرستان های چابهار و دشتیاری

فعالیت 7 تعاونی صنایع دستی در شهرستان های چابهار و دشتیاری