مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 خرداد 1402 ساعت 17:102023-06-09سياسي

سوگ یازده ساله عالِمی که آقای لارستان بود و در کلام رهبر انقلاب مظهر وحدت


یازده سال پیش در چنین روزی گرد و غبار حزن بر در و دیوار لارستان پاشیده شد؛ غروب آفتاب 19 خرداد با غم فراق آقای لارستان عجین بود، او که استوانه وحدت بود و رهبر انقلاب از نقشِ مؤثرش تمجید کرد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لارستان، در میان مردم خونگرم خطه جنوب بخصوص لارستان معروف به آقا بود، آقای گپ (آقای بزرگ)، شخصیت چند وجهی اش، صفات و سجایای اخلاقی و معنوی اش، او را به چهره ای محبوب و مورد احترام  مردم خطه جنوب کشور اعم از شیعه و سنی تبدیل کرده بود.

آیت الله العظمی سید عبدالعلی آیت اللهی ملقب به منادی صلح، مظهر و استوانه وحدت بین اهل سنت و شیعه در جنوب فارس بود، او از فرزندان خاندان آیت اللهی نگین علم و جهاد و مردمداری است، مرحوم جدش سیدعبدالحسین لاری از مشروطه خواهان و معتقد به ولایت مطلقه فقیه بود.

سید عبدالعلی آیت اللهی خود از مبارزان و رهبران قیام انقلاب اسلامی ایران بود، کسی که در اوج خفقان و وحشت حکومت پهلوی تمام قد از انقلاب اسلامی ایران و آرمان های امام خمینی (ره) دفاع می کرد و عهده دار قیام مردم لارستان(عشایر لر و نفر) بود.

تمجید رهبر انقلاب از نقش مرحوم آیت اللهی برای ایجاد وحدت شیعه و سنی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفرشان به لار در اردیبهشت ماه سال 87 فرمودند: بحمداللَّه در منطقه ی لارستان با اینکه برادران اهل سنت هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوگ یازده ساله عالِمی که آقای لارستان بود و در کلام رهبر انقلاب مظهر وحدت

سوگ یازده ساله عالِمی که آقای لارستان بود و در کلام رهبر انقلاب مظهر وحدت