مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 07:252023-06-18پزشكي

«سالک» بیماری آندمیک 19 استان کشور / روند کاهشی این بیماری در ایران


رییس گروه مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با اشاره به روند کاهشی بروز سالک در ایران، گفت: با توجه به اقداماتی که در کشور انجام شده است سال قبل 12 هزار و 911 مورد مبتلا به سالک داشتیم؛ - سالک بیماری آندمیک 19 استان کشور / روند کاهشی این بیماری در ایران رییس گروه مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با اشاره به روند کاهشی بروز سالک در ایران، گفت: با توجه به اقداماتی که در کشور انجام شده است سال قبل 12 هزار و 911 مورد مبتلا به سالک داشتیم؛ البته بیماری سالک همچنان در 19 استان کشور آندمیک است.

دکتر محمدرضا شیرزادی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سالک، یک بیماری انگلی تک یاخته ای میکروسکوپی در ایران است، گفت: سالک به وسیله پشه خاکی به انسان منتقل می شود و سبب بروز زخم پوستی می شود.

این زخم ممکن است تا بیش از یک سال طول بکشد ولی محل آن بعد از بهبودی تا پایان عمر باقی می ماند و موجب اذیت و آزار فرد می شود.

وی با اشاره به اینکه سالک با یک جوش کوچک شروع می شود، تصریح کرد: این جوش در بسیاری از افراد مبتلا بزرگ شده و ایجاد زخم های بدشکل می کند.

البته اشکال بیماری به صورت ضایعات غیر زخمی هم دیده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سالک» بیماری آندمیک 19 استان کشور / روند کاهشی این بیماری در ایران

«سالک» بیماری آندمیک 19 استان کشور / روند کاهشی این بیماری در ایران