مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 10:352023-05-31اقتصادي

مهار تورم بدون مهار بانک های خصوصی و دلار امکان پذیر نیست


نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: برای مهار تورم و بهبود وضعیت اقتصادی باید ریشه بانک های خصوصی را اصلاح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، مهدی عسگری، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، در جمع اصحاب رسانه، گفت: امسال سال مهار تورم است اما با این روندی که از دولت نسبت به بانک های خصوصی می بینیم، تورم مهار نخواهد شد، چراکه نه در سیاست های ارزی دولت برای مهار ارز و دلارزدایی تدبیر ویژه ای شده و نه در موضوع نظارت بر عملکرد بانک های خصوصی.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد گفت: به عنوان نمونه، بانک آینده تنها معادل 2.

3درصد از سپرده های مردم البرز را تسهیلات داده و حدود 98درصد را از استان خارج کرده همان طور که عملکردی بسیار منفی در کشور دارد.

وی با اشاره به رشد پایه پولی کشور تا اواخر پاییز 1401 که حدود 27درصد بوده و 6 واحد درصد آن متعلق به بانک آینده است، گفت: این آمار نشانگر فاجعه ای است که توسط بانک های خصوصی در اقتصاد کشور رقم می خورد، یعنی بیش از 22درصد از کل رشد پایه پولی فقط توسط یک بانک رقم خورده است! رییس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی با بیان اینکه آیا می توان این حجم از اثرگزاری در رشد نقدینگی و تورم را نادیده گرفت؟! اظهار کرد: خواهش ما این است که قبل از تبدیل شدن به یک فاجعه ملی، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهار تورم بدون مهار بانک های خصوصی و دلار امکان پذیر نیست

مهار تورم بدون مهار بانک های خصوصی و دلار امکان پذیر نیست