مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 06:252023-06-10اقتصادي

اجرای طرح پوشش دار کردن انار برای مقابله با آفات در باغات یزد


فاز نخست اجرای طرح پوشش دار کردن میوه های انار برای مقابله با عوامل خسارتزا به صورت پایلوت در باغات شهرستان یزد آغاز شد.

- ایسنا/یزد فاز نخست اجرای طرح پوشش دار کردن میوه های انار برای مقابله با عوامل خسارتزا به صورت پایلوت در باغات شهرستان یزد آغاز شد.

مرتضی فتاحی مدیر حفظ نباتات یزد استفاده از روش های پیشگیرانه را یکی از راههای مقابله با آفات شایع که خسارت جدی به محصول وارد می کنند دانست که پوشش دار کردن میوه ها علاوه بر آن، از آفتاب سوختگی و تخریب میوه نیز جلوگیری می کند.

محمدرضا غفاریان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان یزد نیز هدف از اجرای این حرکت نمادین را بهترین روش انتقال پیام و مفهوم انجام این طرح ها برای کشاورزان و مخاطبان دانست.

وی همچنین بیان کرد: درخت انار مقاومت قابل توجهی به خشکی داشته و برای مناطق خشک و کم آب یزد ارزشمند است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی یزد، اجرای طرح تحقیقی-ترویجی برای ایجاد باغ الگویی ترویج روشهای مدیریت و کنترل عوامل خسارت زای میوه انار از سری اقدامات پیشگیرانه تحولی برای کاهش خسارت و افزایش بهره وری است.

منطقه شاهدیه نیز به جهت تجربه کاربری بهتر و تشدید ارتباط تیم اجرایی، محلی مناسب برای نمایش دستاوردهای تحقیقاتی در این طرح اعلام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح پوشش دار کردن انار برای مقابله با آفات در باغات یزد

اجرای طرح پوشش دار کردن انار برای مقابله با آفات در باغات یزد