مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 10:352023-05-31پزشكي

با مصرف این آجیل دیابت را فراری دهید!


نخستین مطالعه انجام شده توسط متخصصان هندی نشان می دهد که مصرف مقادیر کمی از بادام قبل از هر وعده غذایی می تواند سطح قند خون را در افراد مبتلا به پیش دیابت تا اندازه زیادی بهبود ببخشد.

- جی پلاس ،این مطالعه توسط مجله اروپایی تغذیه بالینی نمایه شده است و علاقه مندان از این طریق می توانند به یافته های کامل این بررسی دست یابند.

ارتباط مصرف بادام و بهبود سطح قند خون سلامت نیوز نوشت؛ نویسنده ارشد این مطالعه و رییس مرکز عالی دیابت، بیماری های متابولیک و غدد درون ریز یکی از بیمارستان های مستقر در دهلی؛ پروفسور Anoop Misra توضیح می دهد: بادام توانست روند معکوس سازی پیش دیابت و دست یابی به سطح قند خون طبیعی در 23 درصد از بیماران را عملی کند.

وی ادامه می دهد: 20 گرم بادام که تقریبا 15-18 عدد است، منتج به کاهش قابل توجهی در هیپرگلیسمی کلی شرکت کنندگان مطالعه شد.

این مطالعه روی شرکت کنندگانی انجام شد که پیش دیابت داشتند، به این معنی که سطح قند خون آنها به میزان کمی افزایش یافته بود، اما این افزایش در عین حال به اندازه ای نبود که بتوان آن را دیابت نامید.

تمامی شرکت کنندگان در محدوده سنی 18 تا 60 سال قرار داشتند.

سرپرست گروه تحقیقات تغذیه بنیاد ملی دیابت، چاقی و کلسترول هند و همچنین یکی از نویسنگان مطالعه، Seema Gulati می گوید: ما 60 شرکت کننده را برای این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با مصرف این آجیل دیابت را فراری دهید!

با مصرف این آجیل دیابت را فراری دهید!