مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 20:202023-06-11اقتصادي

ضرورت استفاده از سیستم های نوین آبیاری در بخش کشاورزی


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: کشاورزان منطقه مغان باید از مصرف بی رویه آب خودداری کرده و به منظور کاهش اتلاف آب در بخش کشاورزی از سیستم های نوین آبیاری استفاده نمایند تا در طول سال زراعی با کمبود آب مواجه نشوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان اردبیل، علی حیدری اناری در نشست مشترک ائمه جمعه و جماعات شهرستان های شمالی استان اردبیل اظهار کرد: کاهش شدید نزولات جوی در منطقه،کاهش آورد رودخانه ارس و هم چنین کاهش شدید منابع آب در رودخانه های تاثیرگذار استان در بخش کشاورزی، هشدار جدی به مسئولان اجرایی استان است تا برنامه مدونی در بخش کشاورزی برای تغییر الگوی کشت تهیه شود.

وی افزود: فرهنگ سازی در مصرف آب کشاورزی ضروری است و همه ما باید به دنبال نهادینه شدن مصرف صحیح آب و ترویج این فرهنگ اسلامی در جامعه باشیم تا ذره ای از آب های سرزمین مان به هدر نرود.

کشت پاییزه در مغان از 24 هزار هکتار به 36 هزار هکتار رسید مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل همچنین با اشاره به برنامه ریزی بخش آب استان جهت صرفه جویی منابع آب در شمال استان بیان کرد: به منظور کاستن از حجم بالای مصرف آب در شمال استان امسال کشت پاییزه در مغان از 24 هزار هکتار به 36 هزار هکتار رسید تا از میزان مصرف در کشت بهاره کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت استفاده از سیستم های نوین آبیاری در بخش کشاورزی

ضرورت استفاده از سیستم های نوین آبیاری در بخش کشاورزی