مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 17:302023-06-15اقتصادي

تورم فعلی در بخش مسکن، از آثار منفی عملکرد اشتباه در ده سال اخیر است


در دهه ی اخیر به نسبت تقاضای مسکن، ساخت و عرضه صورت نگرفت و ناترازی در عرضه و تقاضا بازیگران اصلی تلاطمات امروز بازار مسکن هستند.

باید با عرضه نامحدود زمین و افقی سازی مسکن، - ؛ در شرایطی که موضوع مهار تورم و رشد تولید در سال 1402 به عنوان مهم ترین اهداف راهبردی کشور در نظر گرفته شده است، خوب است، بدانیم، یکی از مهم ترین گزاره های تاثیرگذار در بحث تورم و همچنین رشد تولید، به صنعت ساخت و ساز و مسکن بازمی گردد.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، مقایسه قیمت زمین در طول یک دهه گذشته نشان می دهد زمین بیشتر از 30 برابر رشد قیمتی داشته و هزینه خرید نهاده های ساختمانی نیز 11 برابر شده است.

در این میان، تأمین زمین، تسهیلات بانکی و حتی همکاری شهرداری ها در صدور پروانه ساخت، از چالش های اساسی برای تأخیر روند ساخت وساز محسوب می شوند  و تبعات کندی در احداث مسکن، موجب تلاطمات و افزایش قیمت ها در بازار مسکن شده است.

برای بررسی بیشتر این موضوع به سراغ آقای فرشید ایلاتی کارشناس حوزه مسکن رفتیم و نظرات وی را در این زمینه جویا شدیم.

ایلاتی در ابتدای راه به ارائه راهکار درجهت کاهش تلاطمات بازار مسکن پرداخت و گفت: آمار و ارقام نشان میدهد که ساخت مسکن در ده سال اخیر نسبت به دهه ی قبل خود، یک سوم کاهش یافته است و به نسبت تقاضای مسکن، ساخت و عرضه صورت نگرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تورم فعلی در بخش مسکن، از آثار منفی عملکرد اشتباه در ده سال اخیر است

تورم فعلی در بخش مسکن، از آثار منفی عملکرد اشتباه در ده سال اخیر است